Brev:
Jeg er bekymret for at min dejlige tyksak vejer for meget
26. juli 2009
Alder:
4 mdr.
Jeg er bekymret for at min dejlige tyksak vejer for meget
Hej Helen
Jeg skriver til dig, da jeg er bekymret for at min dejlige tyksak vejer for meget. Min datter vejede ved fødsel 3770g og var 52cm. Udviklingen i vægten har været stabil men voldsom.
5 uger 5,5kg
7 uger 6,4kg
12 uger 7,5 kg
17 uger 8,6kg
er nu 21 uger 10kg ca 69cm
Jeg ammede hende til hun var ca. 9 uger måtte stoppe pga. flere brystbetændelser. Hun har fået erstatning siden (Allomin). Fra uge 17 er vi begyndt med grød.
En typisk dag kan se sådan ud.
Vågner kl. 5. Spiser 200ml Allomin
Vågen ca. 1 -2 time. Leger
Kl 7.00 Sover ca. 2 timer. Grød når hun står op. Risgrød (1 dl pulver 1 dl vand)og sveskegrød (125g). (Sveskegrød da hun har problemer med afføring.
Vågen i 1 ½ -2 time
Sover til kl. 13
Leger og får erstatning 200ml
Kl 15 sover en lille lur 1time
Kl 16 resten af grøden fra morgen hvis der er ellers erstatning. 200ml er det normale.
Vågen ind til kl 18 bliver hun træt og irretatable sover en power nap. 20min
Vågen og leger.
Sover ca. kl 21.00 efter at have spist 200ml erstatning
Sover igennem til kl 5.00
Får i gennemsnit 600ml-800ml allomin og 125 g sveskegrød og en portion risgrød.
Jeg får utrolig mange kommentarer om hendes størrelse og selvfølgelig begymret for at jeg gør noget forkert. For mig er problemmet at jeg snart ikke kan løfte hende pga. dårlig ryg og arme.
Håber du kan hjælpe mig
Venlig hilsen
Milena